Лого на Патрон Спиритс Компани

The Patrón Spirits Company® , САЩ / 89118 Лас Вегас, Невада (Las Vegas, Nevada) , 6670 South Valley View , www.patronspirits.com

Patrón Spirits Co. (Патрон Спиритс) е една от най-бързо развиващите се компании в ултра-премиум сегмента при високоалкохолните напитки.

Портфейла на Patrón Spirits Co., от луксозни спиртни напитки, включва марките: Patrón (Патрон) — текила, Ultimat (Ултимат) — водка и Pyrat (Пайрът) — ром. И трите марки се предлагат в повече от 140 страни по целия свят, както и в безмитните магазини на по-големите световни летища. Седалището на компанията е в Лас Вегас, САЩ.

Създаване на компанията

През 1989 г., Джон Пол Де Джория и Мартин Кроули, двама успели мъже с ясна визия за бъдещето, се събират водени от една обща цел — да произвеждат «най-добрата текила в света.»

Де Джория е американски милиардер (според списание «Forbes», състоянието му се оценява на US$4 млрд.) и бизнесмен, известен като съосновател на линията за грижа косата John Paul Mitchell Systems. Познал и трудностите и вкусът на успеха той се смята за един от най-известните предприемачи на Америка. Приятеля и съмишленик в текила проекта на Де Джория, Мартин Кроули е известен американски архитект.

Двамата съдружници се свързват с ветерана и легенда в индустрията Франциско Алкараз, когото предизвикват да създаде, възможно най-висококачествената, 100% агаве текила. Франциско използва най-доброто агаве от вида «Agave tequilana F.A.C. Weber», отглеждано по хълмовете на Халиско, съчетава традиционни техники с модерни технологии и създава уникат. Двамата инвеститори са удивени. «He’s the boss, the cool guy» възкликва Де Джория и предлага това тяхно бебе да се нарича Patrón (покровител, шеф, голяма клечка).

Така накратко се ражда първата утра премиум текила, марката Patrón и Patrón Spirits Company (преди това St. Maarten Spirits, Ltd.). Прочетете цялата история на марката.

Успехът на компанията.

След няколко незначителни финални докосвания и изтънчвания продукт на новата марка е готов за пазара, но дали пазарът е готов за нея? Основателите на компанията са наясно, че за успеха на една нова супер елитна марка е нужно време и добър мениджърски тим.

Първите два продукта на марката, Patrón Silver и Patrón Añejo, притежават изключително изискани аромати, и нетрадиционно високо за категорията качество. Това прави задачата много по-трудна, защото те не само се отличават от продуктите на останалите марки на пазара, но и от понятието текила като цяло. Това, което е необходимо да се направи на първо място е да се промени възприятието на обществеността за истински качествената текила. Това е бавен процес изискващ време, най-малкото, за да успеят хората да опитат и лично да се убедят. После е лесно, защото мълвата за качествените продукти се разнася бързо.

Де Джория и Мартин Кроули назначават за СЕО Едуард Браун, безспорен маркетингов специалист, с 20 годишен опит, заемал позицията на вицепрезидент по продажбите и маркетингов директор в мега корпорацията Seagram.

С покровителството на Де Джория и под ръководството на Франциско Алкараз, Patrón Spirits Company, построява нова дестилационна и бутилираща фабрика в Халискоя, в която се съчетават традиционните методи за производство на текила, но осъвременени посредством най-модерните технологии.

Браун вярва, че успехът е в детайлите. Първото нещо, с което Браун се захваща е изграждането на имиджа на хасиендата в Халиско, обновената производствена фабрика на Patrón. Под неговото ръководство броя на служителите в предприятието нараства до 1200. Браун наема най-добрите маркетингови специалисти работили в най-големите компании в бранша. Отделът продажби и маркетинг нараства от шест души през 2001 г. до над 60 човека.

Под ръководството на Браун., текила Patrón, «Simply Perfect», бележи стабилен ръст, година след година и става първата марка в скъпия ценови сегмент на категорията, която преминава границата от 1 млн. каси продажби.

Ръст от над 1 000% за по малко от десет години (от 118,763 през 2001 до 1.76 млн. каси през 2010) е изключителен феномен в алкохолната индустрия. Днес продуктите на марката Patrón се продават в над 140 страни по света.

През 2006 г. списание Advertising Age, поставя марката Patrón и Едуард Браун в годишната си класация «Маркетинг 50», където попадат 50 — те най-продавани марки и хората, които са ги направили успешни. Това е първата марка спиртна напитка попаднала в тази престижна касация.

През 1996 г., Patron Spirits се опитва да се наложи и в категорията ром. Верни на принципите си те се позиционират в най-високия клас — отлежали фини ромове. Марка, която компанията създава е Pyrat — утра премиум блендиран карибски ром. Марката има два продукта Pyrat XO Reserve и Pyrat Cask 1623.

Също така през 2007 г., в стремежа си да затвърди позициите си като голям играч в ултра-премиум категорията спиртни напитки Patron Spirits придобиват полската марката водка Ultimat. Ultimat е ултра-премия полска водка, уникална комбинация от картофи, пшеница и ръж.

Корпоративни промени

Двамата съдружници се разбират чудесно и Докато Кроули следи развитието на Patron Spirits, Де Джория се занимава със своята компания John Paul Mitchell Systems.

Мартин Кроули почива през април 2003 г. в дома си на карибския остров Ангуила. Той е разведен и няма деца. Кроули завещава своето имение и състояние на доверителен фонд, посветен на образованието на бедните деца по света. Двамата съдружници имат подписано през 1996 споразумение по силата на което, всеки има право да изкупи с предимство делът на съдружника си. През 2002 г. обаче те променят корпоративната структура на компанията и не актуализират своето споразумение за, пропуск, който се оказва значителен проблем.

Направената оценка на делът на Кроули е $ 43.0 милиона. Благотворителната организация отправят запитване до съда на Ангуила да се реши дали споразумението от 1996 г. е все още валиден. Запитването е по повод предложението на Bacardi да изкупи делът на Кроули от апетитната, изключително печеливша компания за $175 млн.

След като съда декларирала споразумението за невалидно, Де Джория опитва друга стратегия, с която да предотврати насилствения си брак с Bacardi. Той предлага на попечителския фонд цена от $755,0 милиона щатски долара. Попечителите с радост приемат по-високата цена, но Bacardi много бързо обжалват това в съда и спират продажбата. През юли 2008 г. Bacardi получава това, което иска — дял в Patrón Spirits Company.

В качеството си на частна компания, Patrón Spirits Company не публикува данни за продажбите си, но според уебсайта на компанията основната и марка Patrón «продължава да поставя нови рекорди в продажбите всяка година» и е «първата марка спиртна напитка в своята категория и ценова позиция, която продава 1 млн. каси годишно».

Търговски марки

Лого текила Патрон лого
Ultimat

ПОКАНА

Заявете пълна презентация на Вашите или представляваните от Вас търговски марки и продукти в единствената ЕНЦИКЛОПЕДИЯ на напитките в България.

office@bgbarman.com

Производители и глобални играчи

Бизнес каталог на фирми собственици на марки, чийто продажби се реализират в най-малко в два региона по света, и не повече от 80% във всеки един от тях.
  • Сортирай по име
  • Сортирай по държава
реклама Whiskey Fest 2019
Бутилка вино Палацо де Виньола на Тонино Ламборгини

Palazzo del Vignola Cabernet Sauvignon

Palazzo del Vignola Cabernet Sauvignon (Палацо де Виньола Каберне Совиньон), част от линията Palazzo del Vignola на италийската компания Tonino Lamborghini,е изключително сортово червено, вино, което се характеризира с добре балансиран и пикантен вкус.